fredag 16. november 2012

Lag en Julekule



Inspirert av om igjen redesign sine julekuler (se bilde nr 3 under), 
måtte jeg sporenstreks lage denne "engelen" da jeg oppdaget at vi hadde
en gammel lyspære liggende!

Først surret jeg ståltråden  rundt sokkelen på lyspæren noen ganger. 
Tok det så av og festet enden av ståltråden som en hank rundt ståltrådringen. 
Deretter tredde jeg det over lyspæresokkelen igjen.
TIl slutt stakk jeg to hvite fjær i kryss mellom ståltråden.
Ra -ka -ta -pish; en lyspære har fått nytt liv som en julekule-engel!

(Vil egentlig finne en annen måte å feste hanken på, 
noe lignende som "om igjen " har gjort.
Den får jeg gruble litt på, hihi!)

Dette bildet var egentlig en tasteleif på instagrammen.
Kom borti feil filter, men synes det blei
ganske stilig med med den sterke kontrasten.



Dette er julekulene jeg er inspirert av.
Er de ikke flotte!?!
Stilig gjenbruk!!
(bilde lånt av  http://www.facebook.com/Omigjen)

Jeg er veeeldig for gjenbruk.
Men helt ærlig, syns jeg noe som blir brukt på ny
gjerne ser litt vel krazy ut. 
Jeg synes ikke gjenbruk skal være synonymt med "helt sprøtt".
Disse julekulene er et godt eksempel på det!
"Om igjen", som har laget disse kulene, holder til på Odderøya i Kristiansand.
En spennende butikk med grønn kafe og te-salong, 
labratorium for redesign, som i tillegg holder kurs og andre eventer.
Artig!


For å lese mer om "Om igjen" trykk HER for å komme til nettsiden....
og HER for å komme til siden deres på facebook.


-Gunstig hilsen-

2 kommentarer:

  1. Kjempeflott!
    Røff, men samtidig veldig skjør julepynt:)
    (hm...rart, har et lyspæreprosjekt på gang selv;)

    takk, snille du, for fine ord:)
    klemklem

    SvarSlett
  2. TAkk:)
    Oi, spent på ditt prosjekt!!
    Hva lager du???

    SvarSlett

Ytterst trivelig om du legger igjen noen ord. Det setter jeg stor pris på:)