fredag 22. februar 2013

Vinterferie og prosjekter

Her i huset er det vinterferie.
Det innebærer en del prosjekter som skal realiseres.
Det er allerede fredag og jeg har ikke fått gjort så mye som jeg hadde tenkt.
Hovedprosjektet for disse fridagene er andre etasje.

Vi flyttet inn i dette huset, som er et småbruk, for halvannnet år siden.
Først pusset vi opp første etasje, mens vi bodde i andre etasje.
Huset hadde i mange år vært delt inn i to leiligheter,
og det var jo veldig praktisk for oss når
vi skulle bo i huset og samtidig pusse opp. 

Da første etasje var sånn ca ferdig, flyttet vi ned.
Så var det å begynne med andre etasje.
Ja, så var det den tiden da. Og overskuddet.
Vi brukte fire måneder på første etasje;
to stuer, nytt kjøkken, nytt bad, tv-stue, hobbyrom,
og lengder med gangareale. 
Nå har vi vel brukt ett år på andre etasje og er ikke i nærheten av ferdig.....

Ja, ja....
Det er nok fordi vi bor greit i en etasje, enn så lenge.
Vi voksne og den minste ungen sover på det rommet som skal bli tv-stuen
og eldsteungen sover på det som skal bli hobbyrom. 

Men, vi har jammen fått gjort litt de siste dagene oppe da. 
Det siste året har vi i rykk og napp fått revet bad og kjøkken oppe
og gjort om på romløsningene ved å sette opp nye vegger.
Denne uken har alle rommene blitt ferdig sparklet,
grundig vasket (mye gammel panel som skal males)
og elektrikere har vært her og fikset slik at alt el er på G! 
Det er jo viktig.
Men det er nok bare
mannen min (her i denne familien) 
som har evnen til å nesten få frysninger i kroppen av glede
over at det elektriske er på plass!
Hver sine gleder, hihi!

Nå er det grunning som står for tur.

Inni mellom har jeg også tatt litt tid til å ordne i stua.
Vi har hatt noen triste, tomme hjørner, som nå har fått litt liv på seg.

En liten bildelist har fått pynt på seg.
Er veldig fornøyd med at jeg fikk det grønne fatet til å stå bak der.
Syntes det passet godt som en bakgrunn til sommerfuglbildet.
Har prøvd å ha det som lysfat, men det har jeg ikke fått helt til.
Synes grønnfargen er så flott. Og siden jeg fant det i kjelleren her i huset 
har jeg hatt så lyst til å bruke det, eller hverfall vise det fram.
Men det er jo ikke så mye dybdeplass på disse listene...
Så lenge ingen rører går det bra!

Sommerfuglbildet har jeg klippet ut av en gammel oppslagsbok om insekter.
Denne fant jeg på jobb i kasteesken (er lærer på en barneskole).
Boka var veldig utslitt, men du så fine bilder inni!


Lampen på bildet har vi arvet fra bestefar til mannen min,
som mange andre ting vi har i huset. 
LIker veldig godt at vi kan bruke ting vi har arvet
og at det er i god stand.
Valgte å ta med min kjære vibrafon på bildet.
Den står jo der til vanlig,
så da følte jeg det var litt frekt (nesten)
å ikke la den få være med på bildet, hehe.

(Til info: Vibrafon er et slaginstrument med
pedal som demper og får stavene til å klinge. 
Som et digert klokkespill.
Brukes mye i jazz, men også i orkester og korps)



Nå skal jeg bare slappe av litt til og
så får jeg gå igang med grunningen tenker jeg!

Ønsker deg en herlig fredag og en riktig god helg!

-Gunstig hilsen-


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Ytterst trivelig om du legger igjen noen ord. Det setter jeg stor pris på:)